Rzymian 8:27 A ten, który bada serca, wie, co jest zamysłem Ducha, ponieważ wstawia się za świętymi zgodnie z wolą Bożą. 28 A wiemy, że wszystko współdziała ku dobremu z tymi, którzy Boga miłują, z tymi, którzy według postanowienia jego powołani są. 29 Albowiem kogo postanowił, tego też przeznaczył, aby się stał podobnym do obrazu Syna jego, aby był pierworodnym między wielu braćmi. 30 A których przeznaczył, tych też powołał, a których powołał, tych też usprawiedliwił, a których usprawiedliwił, tych też uwielbił.
Prawdopodobnie jednym z najwspanialszych aspektów i z pewnością jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów w Biblii jest pełne i dokładne przedstawienie prawdy dotyczącej Boskiego wybrania.
Chociaż istnieje wiele odniesień do Boskiego Wyboru rozproszonych od Księgi Rodzaju do Objawienia, dokładne i pełne przedstawienie tego tematu wymaga bezpośredniego nauczania samego Boga, ponieważ prawdziwy Wybór jest częścią samego Boga. Właśnie dlatego zawsze opiera się wyłącznie na JEGO WOLI. Tak więc, aby właściwie uchwycić wybór, musisz uchwycić Boga, a to jest niemożliwe bez Boskiej łaski. Rzymian 11:33 „O głębokości bogactwa mądrości i poznania Boga, jak niezbadane są Jego sądy i jak niezbadane są Jego drogi!”.
Możesz z łatwością poznać historyczne zapisy Boga, czytając Biblię, ale poznanie Jego dróg wymaga, aby On osobiście ci je objawił, tak jak uczynił to Mojżeszowi, Psalm 103: 7 „Wyjawił Mojżeszowi drogi swoje, czyny swoje synom Izraela”.
Wybór wymaga głębokiego wglądu w same atrybuty Boga, od początku w Księdze Rodzaju, w połączeniu z jasnym zrozumieniem rozwoju lub manifestacji tych atrybutów w historii aż do dnia dzisiejszego.
W tym ostatnim wieku kościoła, i to poprzez prorocze wypełnienie, po raz kolejny widzimy potężnego Boga odsłoniętego przed ludzkością w Jego pełni. Gotowy teraz powitać swoją oblubienicę z siedmiu ciągłych wieków kościoła, tak jak Biblia mówi w 1 Tesaloniczan 4:17
17 A my, którzy pozostaniemy przy życiu, razem z nimi porwani będziemy w obłokach na spotkanie Pana w powietrzu, i tak zawsze będziemy z Panem. Prorocze przesłanie przekazane przez samego Chrystusa Jego siódmemu i ostatniemu posłańcowi (Objawienie 1:20, 3:14, 10:7). Dzieło Chrystusa, które będzie wymagane, aby dać wiarę Jego oblubienicy w czasach ostatecznych. Prawdziwa wiara przychodzi tylko przez słuchanie Słowa Bożego. Rzymian 10:17 „Tak więc wiara przychodzi przez słuchanie, a słuchanie przez słowo Boże”.
Wszystko dlatego, że Bóg dotrzymał Swojego Słowa, że objawi się Swojej rodzinie w bezprecedensowy sposób tuż przed końcem wieków. Było to częścią planu Boga, aby w pełni objawić się swojemu ciału oblubienicy i poprzez to objawienie przywrócić Królestwo swojej wybranej przez Boga rodziny z powrotem do ich właściwej pozycji, która upadła przez grzech w ogrodzie Eden.
Po pierwsze i najważniejsze, wybranie musi być rozumiane jako coś innego niż predestynacja lub uprzedzenie. Są one wynikiem lub owocem wybrania, a nie jego przyczyną. Wybranie jest częścią tego, czym Bóg jest, predestynacja i uprzedzenie są tym, co Bóg czyni.
Ponieważ wybranie jest częścią tego, czym jest Bóg, jest ono właściwie rozumiane jako „wieczne wybranie”.
Ponieważ owoc wybrania objawia się w predestynacji, najpierw zajmijmy się tą częścią.
To, że Bóg ma doskonałe prawo do predestynowania przez swoją przedwiedzę i że skorzystał z niego w stworzeniu, jest niezaprzeczalne w Piśmie Świętym.
Żadna rozsądna osoba nie mogłaby przeczytać wszystkiego, co Bóg jednoznacznie ogłosił w rozdziałach i wersetach i zaprzeczyć prawdzie, że Bóg może predestynować i czyni to.
Nasz początkowy tekst z Listu do Rzymian 8:27-30 jest już wystarczającym dowodem.
Jeśli jednak potrzebny jest dalszy dowód, rozważenie tych pism świętych powinno przypieczętować werdykt w najbardziej uznaniowym umyśle.
Izajasza 41:9 „Ty, którego wziąłem z krańców ziemi i powołałem cię spośród jej przywódców, i powiedziałem do ciebie: Ty jesteś moim sługą; wybrałem cię, a nie odrzuciłem”.
Jeremiasza 1:5 „Zanim ukształtowałem cię w brzuchu, znałem cię; i zanim wyszedłeś z łona, uświęciłem cię i ustanowiłem cię prorokiem dla narodów”.
2 Tesaloniczan 2:13 „Jesteśmy jednak zobowiązani zawsze dziękować Bogu za was, bracia umiłowani przez Pana, ponieważ Bóg od początku wybrał was do zbawienia przez uświęcenie Ducha i wiarę w prawdę:”
Efezjan 1: 3 Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa, który pobłogosławił nas wszelkim duchowym błogosławieństwem w niebiańskich miejscach w Chrystusie:
4 Według tego, jak wybrał nas w nim przed założeniem świata, abyśmy byli święci i bez winy przed nim w miłości:
5 Przeznaczywszy nas dla siebie do przybrania za dzieci przez Jezusa Chrystusa, według upodobania woli swojej,
6 Ku uwielbieniu chwały łaski jego, którą nas przyjął w umiłowanym.
11 W którym też otrzymaliśmy dziedzictwo, będąc przeznaczeni według postanowienia tego, który sprawuje wszystko według rady woli swojej:
2 Jana 1:1 „Starszy do wybranej niewiasty”. „Chodziło o konkretny Kościół, prawdopodobnie ten w Babilonie. Wśród Rzymian i Ateńczyków oznacza to samo, co ecclesia, termin używany do określenia zgromadzenia kościelnego „.
(Komentarz JFB)
Co więcej, moglibyśmy przedstawić argument Pawła przeciwko niewierzącym w Election we wczesnych latach kościoła.
Rzymian 9:9 Albowiem to jest słowo obietnicy: W tym czasie przyjdę, a Sara będzie miała syna.
10 A nie tylko to; ale gdy Rebeka poczęła przez jednego, nawet przez naszego ojca Izaaka;
11 (Albowiem dzieci, które się jeszcze nie narodziły, ani dobrego, ani złego nie uczyniły, aby się ostał zamysł Boży według wybrania, nie z uczynków, ale z tego, który powołuje).
12 Powiedziano jej: Starszy będzie służył młodszemu.
13 Jak napisano: Jakuba umiłowałem, ale Ezawa nienawidziłem.
14 Cóż więc powiemy? Czy jest niesprawiedliwość u Boga? Bóg zabrania.
15 Albowiem rzekł do Mojżesza: Zmiłuję się nad tym, nad kim się zmiłuję, i zlituję się nad tym, nad kim się zlituję.
16 Tak więc nie od tego, który chce, ani od tego, który biegnie, ale od Boga, który okazuje miłosierdzie.
17 Albowiem Pismo mówi do Faraona: Nawet w tym samym celu cię wzbudziłem, abym okazał w tobie moc moją i aby imię moje było głoszone po całej ziemi.
18 Przetoż się zmiłuje, nad kim się zmiłuje, a kogo chce, zatwardza.
19 Powiesz mi wtedy: Dlaczego on jeszcze znajduje winę? Bo któż oparł się jego woli?
20 Ależ, człowiecze, kimże jesteś, który się sprzeciwiasz Bogu? Czy rzecz ukształtowana może powiedzieć temu, który ją ukształtował: Dlaczego mnie tak stworzyłeś?
21 Czyż garncarz nie ma władzy nad gliną, z tej samej bryły, aby uczynić jedno naczynie ku czci, a drugie ku hańbie?
22 A jeśli Bóg, chcąc okazać swój gniew i ujawnić swoją moc, znosił z wielką cierpliwością naczynia gniewu przeznaczone na zniszczenie:
23 I aby objawił bogactwo chwały swojej na naczyniach miłosierdzia, które przygotował ku chwale,
Rozważmy, że jeśli Bóg nie przewidział i nie mógł przewidzieć, to w jaki sposób podałby Noemu dokładne wymiary arki 120 lat przed tym, jak ktokolwiek miałby do niej wsiąść, aby ocalić przed sądem?
A co, jeśli więcej ludzi przyjmie przesłanie Noego, niż szacował Bóg?
Osiem dusz się dostało, ale co by było, gdyby było ich 8 000 lub 8 000 000?
Nie byłoby miejsca, ponieważ arka byłaby już ukończona.
Spójrzmy prawdzie w oczy, arka była duża, ale nadal mogła pomieścić tylko skończoną liczbę ludzi, nie wspominając o wszystkich zwierzętach. Bóg musiał wiedzieć z wyprzedzeniem, w tym przypadku 120 lat wcześniej, ile dokładnie osób zostanie ocalonych i zaprojektował arkę tak, aby pomieściła TYLKO to, co wiedział, że będzie potrzebne, z ponad stuletnim wyprzedzeniem.
Dokładnie tę samą logikę można zastosować do Nowego Jeruzalem, które Jan widział w Objawieniu 21:2.
Bóg podał już dokładne wymiary tego miasta, a Jezus poszedł przygotować to miejsce jeszcze przed narodzinami kościoła Nowego Testamentu w dniu Pięćdziesiątnicy.
Ewangelia nie została wysłana z niepewną misją, Golgota nie była rzutem kostką ani losem na loterii i nie ma nic wspólnego z niepewnością.
Kiedy mówimy o wyborach, istnieje szereg rozróżnień, które należy najpierw wskazać, aby uzyskać jasne zrozumienie tego złożonego tematu.
Jak wspomniano we Wprowadzeniu, jeśli kiedykolwiek istniał złożony temat, to jest to właśnie ten, ponieważ zrozumienie musi uchwycić atrybuty istoty tak wielkiej, że wymyka się wszelkim próbom pełnego zrozumienia Go.
Kiedy myślimy o angielskim słowie „election”, myślimy o osobie, lub w tym przypadku o Bogu, dokonującym wyboru na podstawie różnych zasług lub osobistych uprzedzeń.
Jest to jednak podstawowa przyczyna niezrozumienia dokładnej biblijnej nauki o wybraniu. Prawdziwe wybranie musi być rozumiane jako nie mające nic wspólnego z tymi rzeczami. Wybranie jest ściśle związane i pochodzi wyłącznie z wyrażenia duchowej części lub nasienia Boga.
„Każdy syn jest atrybutem swego ojca i tak jak ty byłeś w genach swego ojca, w ciele swego ojca, gdy był młodym chłopcem. Ty byłeś w nim. Jednak nie mógł mieć z tobą społeczności, ponieważ cię nie znał. Ale potem, przez łoże matki, zostałeś sprowadzony na ziemię i stałeś się na obraz swojego ojca, wtedy mógł mieć z tobą społeczność.
„Tak samo byliście wy, synowie Boga i córki Boga, zanim jeszcze istniał księżyc, gwiazdy czy cząsteczka. Byliście synami i córkami Boga, ponieważ jesteście tylko fizyczną manifestacją atrybutów, które były w Bogu na początku. Istnieje bowiem tylko jedna forma Życia Wiecznego, którą byliście wcześniej. Nic o tym nie wiesz. Nie wiedziałeś też, kiedy byłeś w swoim ziemskim ojcu, ale jesteś zamanifestowany na jego obraz. Na obraz Boga zostałeś stworzony i zostałeś objawiony dla chwały i społeczności Boga.
„Dlatego, tak jak twój gen musiał być w twoim ojcu, przed twoimi naturalnymi narodzinami, twój duchowy gen musiał być w Bogu, ponieważ jesteś wyrazem atrybutów Jego myśli, przed założeniem świata. Nie da się tego obejść. Zgadza się. Teraz zauważamy, że Życie jest w tobie, Boże Życie jest w tobie od założenia świata”. [William Branham]
Wybranie do rodziny Bożej może być związane tylko z czymś, co nie miało początku, tak jak Bóg nie miał początku, jest to wieczna cecha, która zawsze istniała. Narodzenie się na nowo przez chrzest Duchem Świętym jest ściśle przyniesieniem życia, które było w formie nasienia, w duszy mężczyzny lub kobiety przez cały czas.
Innymi słowy, Wybranie jest wieczne, ponieważ jest czymś, co pochodzi od Boga, z Boga i jest tym, co jest częścią Boga prowadzącą do ekspresji.
Tak jak wtedy, gdy Paweł opisywał Jezusa Chrystusa w Liście do Hebrajczyków 1:1: „Bóg, który w rozmaitych czasach i w rozmaity sposób przemawiał dawniej do ojców przez proroków, w dniach ostatecznych przemówił do nas przez Syna swego, którego ustanowił dziedzicem wszechrzeczy, przez którego też stworzył światy; 3 Który jest blaskiem Jego chwały i wyraźnym obrazem Jego osoby”.
Termin „wyraźny wizerunek” oznacza: 5481. χαρακτηρ
„To wrażenie z jego szczególnymi cechami było uważane za dokładną reprezentację obiektu, którego obraz nosił. W Nowym Testamencie występuje tylko w Liście do Hebrajczyków 1:3, gdzie jest przetłumaczone jako „wyraźny obraz”, odnosząc się do Jezusa Chrystusa.
„Tutaj jest opisany jako charakter tes hupostaseos autou, to znaczy 'dokładny obraz Jego [Boga] istoty’. Czymkolwiek jest boska istota, mówi się, że Jezus jest jej doskonałym wyrazem”. [Dr Spiros Zodhiates].
Ponieważ wybranie jest wyrazem wiecznej istoty, wybranie musi być rozumiane jako „wieczne wybranie”. Oznacza to, że nie ma początku.
Nabiera to wspaniałego znaczenia dla ciała Oblubienicy Jezusa Chrystusa, ponieważ pokazuje, że Jego Oblubienica jest Jego częścią, tak jak Ewa była częścią Adama, i jest włączona w dziedzictwo wiecznej rodziny Bożej, jak Paweł opisuje Chrystusa w Liście do Kolosan 1:12 Dziękując Ojcu, który uczynił nas uczestnikami dziedzictwa świętych w światłości:
13 Który nas wyrwał z mocy ciemności i przeniósł do królestwa swego drogiego Syna:
14 W którym mamy odkupienie przez krew jego, a nawet odpuszczenie grzechów;
15 Który jest obrazem Boga niewidzialnego, pierworodnym wszelkiego stworzenia:
Jezus Chrystus jest przedstawiony jako obraz Boga, niewidzialnego (Jana 1:18). Eikon (1504) „obraz” zawsze zakłada prototyp (oryginalną formę, z której jest czerpany), a nie tylko rzecz, którą przypomina. Paweł mówił tutaj Kolosanom, że Jezus Chrystus ma „prototyp”, Boga Ojca, który jest niewidzialny.
[Dr Spiros Zodhiates].
Innym znaczącym słowem jest prototokos (4416), przetłumaczone jako „pierworodny”. Termin ten oznacza, że jest więcej takich jak on, czyli rodzina.
Dalej widzimy tę zasadę wiecznego bytu wyrażoną w Jana 1:18: „Boga nikt nigdy nie widział; jednorodzony Syn, który jest na łonie Ojca, oznajmił go”.
W tych fragmentach oznacza to, że Bóg miał utraconą rodzinę z upadku w Księdze Rodzaju, która nie została jeszcze wyrażona w świecie, ale mimo to była częścią Jego wiecznych atrybutów. Odkupił ich z powrotem do siebie w Chrystusie, wypełniając w ten sposób jeden ze swoich pierwszych zauważalnych atrybutów – odkupiciela.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, jak Bóg mógłby być odkupicielem, gdyby nic nie było stracone? Jak mógłby być Zbawicielem, gdyby nie było nikogo do zbawienia?
Prawa do odkupienia mogły być stosowane tylko wobec członków rodziny. Dlatego Boaz mógł wykonać pracę krewnego odkupiciela dla Naomi i Rut w relacji Starego Testamentu, Rut 3:9. W rzeczywistości słowo „odkupienie” oznacza odkupienie tego, co już należało do ciebie.
Rodzina, którą Jezus przyszedł odkupić i zbawić, była Jego własną i częścią Jego istoty (wybranie). Wchodzą na świat zrodzeni w grzechu, ale dzięki planowi Odkupienia zostali wybrani do Życia Wiecznego i narodzili się na nowo poprzez duchowe narodziny przez chrzest Duchem Świętym.
Kiedy mówimy o byciu przeznaczonym do życia wiecznego lub predestynowanym do otrzymania korony zwycięzców w nadchodzącym królestwie Chrystusa, powinniśmy zwrócić uwagę na pewne często pomijane prawdy biblijne.
Do tej pory powinno być dobrze ustalone, że istnieje wybrany lud zwany wybranymi przez Boga. Wyjątkowo unikalny lud, który został przewidziany jako integralny składnik odkupieńczego dzieła Boga w Chrystusie.
Tylko oni są predestynowani do zasiadania z Chrystusem na wielkim białym tronie. Są jedynymi ludźmi, którzy w czasie drugiego powszechnego zmartwychwstania już dzielą Jego życie i są jedynymi, którzy siedzą z Nim podczas zgromadzenia umarłych, zarówno małych, jak i wielkich w Objawieniu 20:11-15.
Nie są tutaj sądzeni, ponieważ już w tym momencie przeszli ze śmierci do życia i nigdy nie mogą zostać potępieni (Sąd). [Jana 5:24].
Potem są wszyscy inni. Objawienie 20:11 I ujrzałem wielki biały tron i tego, który na nim siedział, przed którego obliczem uciekła ziemia i niebo; i nie znaleziono dla nich miejsca. 12 I widziałem umarłych, małych i wielkich, stojących przed Bogiem; i księgi zostały otwarte; i inna księga została otwarta, która jest księgą życia; i umarli zostali osądzeni z tych rzeczy, które zostały zapisane w księgach, zgodnie z ich uczynkami. 13 I wydało morze umarłych, którzy w nim byli, a śmierć i piekło wydały umarłych, którzy w nich byli; i byli sądzeni każdy według uczynków swoich. 14 A śmierć i piekło zostały wrzucone do jeziora ognia. To jest druga śmierć. 15 A ktokolwiek nie został znaleziony zapisany w księdze życia, został wrzucony do jeziora ognia.
A co z resztą ludzkości, która stoi przed tronem?
Pismo Święte wyraźnie mówi, że Bóg oferuje każdemu szansę na przyjęcie zbawienia i naprawdę pragnie, aby wszyscy zostali zbawieni, i chciałby, aby nikt nie zginął, ale aby wszyscy przyszli do pokuty (Jana 3:14-17; 2 Piotra 3:9).
Biblia jest pełna możliwości dla wszystkich, aby znaleźć Boże Miłosierdzie i Łaskę.
To Bóg zabił pierwszego baranka i ofiarował ludzkości zakrwawione skóry jagnięce jako właściwe przykrycie ich grzechów, ponieważ bez przelania krwi nie ma przebaczenia grzechów (Rdz 3:21; Hbr 9:22).
To Bóg objawił Ablowi drogę do akceptacji – Rdz 4:4; Hbr 11:4.
To Bóg rozmawiał z Kainem o miłosierdziu i sądzie (Rdz 4:6,7).
To Bóg zwrócił się do Noego, aby zbudował arkę dla zbawienia (Rdz 6:8,14).
To Bóg objawił się ludziom przedpotopowym poprzez swoje objawienie w naturalnym stworzeniu, tak że są oni bez usprawiedliwienia (Rzymian 1:18-28).
To Bóg dostarczył Abrahamowi barana na ofiarę zamiast Izaaka (Rdz 22:13).
To Bóg zapewnił wodę dla ocalenia Hagar i Izmaela (Rdz 21:17-21).
To Chrystus w Józefie zapewnił utrzymanie i zbawienie całemu Egiptowi, przebaczył swoim braciom i wziął za żonę pogankę (Rdz 41-45).
To Bóg dał instrukcje Mojżeszowi, aby podniósł mosiężnego węża dla wszystkich, którzy uwierzą (Liczb 21:8).
To Bóg przemówił do ludu przez Mojżesza, prorokując o nadchodzącym proroku podobnym do Niego, który przyniesie zbawienie. Powtórzonego Prawa 18:15
To Bóg w Boazie, przedstawiającym Chrystusa, jako pierwszy zwrócił się do Naomi reprezentującej kościół Starego Testamentu i Rut reprezentującej kościół Nowego Testamentu, który odkupił ich z powrotem do ich pierwotnej pozycji z ich upadłej pozycji (Rut 3:9).
To Bóg zawarł przymierze z Dawidem, oświadczając, że miłosierdzie zawsze będzie przed sądem, a Izajaszowi, że w miłosierdziu zostanie ustanowiony jego tron (Ps. 89:14; Izaj. 16:5).
Bóg posłużył się Eliaszem, aby wezwać WSZYSTKICH Izraelitów do pokuty (1 Krl 18:19, 30, 37).
To Bóg powiedział do Izraela, dlaczego umrzesz, że Bóg nie ma upodobania w śmierci tego, który umiera. Ezechiel 18:31-32
To Bóg w Ozeaszu pobiegł przebaczyć nawet swojej cudzołożnej oblubienicy, uwięzionej przez słabość jej ciała. Ozeasz 2:14-23
To Bóg posłał Jana Chrzciciela, który chrzcił ku pokucie dla wszystkich, gdy zbliżał się Baranek Boży (Mt 3:5).
To Bóg w Jezusie kochał bogatego młodzieńca, który Go odrzucił, a mimo to wskazał mu drogę do życia wiecznego (Mk 10:17-22).
To Bóg w Jezusie przyjął Judasza bez zdrady, nazywał go przyjacielem do ostatniej chwili i pytał go o pewność jego decyzji o zdradzie przez pocałunek (Mat. 26:50; Łuk. 22:48).
To Bóg w Jezusie dyskutował z Pilotem i Radą Sanhedrynu (Mateusza 26:58-64; Jana 18:36-38).
To Bóg wzbudził Jezusa z grobu, aby stał się przebłaganiem dla wszystkich, którzy w Niego uwierzą (Rzymian 3:21-26).
To Bóg jako Jezus przemawia do wszystkich, w każdym wieku kościoła Nowego Testamentu „kto ma uszy, niechaj słucha, co Duch mówi do kościołów” (Objawienie 2-3).
To tylko niewielka, godna uwagi część czasów, w których Bóg oferował powszechne miłosierdzie każdemu, kto by je przyjął, a można by tu odnotować o wiele więcej. Zaprawdę, Bóg zawsze miał sposób, aby wszyscy ludzie mogli Go przyjąć, od najwcześniejszych dni upadku w Księdze Rodzaju, aż do końca wieków w Objawieniu.
Jest jeszcze jeden punkt, który należy tutaj dostrzec. Podczas sądu na Wielkim Białym Tronie nastąpi rozdzielenie ludzi. Księga Życia zostanie otwarta i zostanie otwarta inna księga (Mateusza 25:31-46; Objawienie 20:11-15),
Na tym sądzie będą zarówno sprawiedliwi, jak i niesprawiedliwi. Jest tak napisane. Ci sprawiedliwi nie będą oblubienicą, ponieważ oblubienica zasiądzie z nim na sądzie. I Koryntian 6: 2-3; Objawienie 3: 21
Oblubienica jest z Nim na tronie. Ponieważ ma sądzić świat, musi zasiadać z Nim w sądzie. Dokładnie to widział Daniel w Daniela 7: 9-10.
Jest to ta sama scena, ponieważ tysiące tysięcy, którzy Mu służą, są oblubienicą, bo któż służy mężowi, jak nie żona?
Powstaje teraz pytanie, dlaczego ci sprawiedliwi są na sądzie? Nie ma innego miejsca, w którym mogliby powstać, ponieważ są tylko dwa zmartwychwstania, a ponieważ nie mogli zakwalifikować się do pierwszego zmartwychwstania, muszą powstać w drugim, które jest zmartwychwstaniem na sąd. Ci, którzy kwalifikują się do pierwszego zmartwychwstania (oblubienica), nie są na sądzie. Jan 5:24
Zauważmy jednak uważnie, że Jezus musi mieć na myśli jeszcze jedną grupę, która podczas pewnego zmartwychwstania otrzyma życie wieczne. Otrzymają je przy zmartwychwstaniu, NIE OTRZYMUJĄC GO WCZEŚNIEJ JAKO CZŁONKOWIE OBlubienicy Jana 5:28-29.
Teraz wszyscy wiemy, że Jana 5:28-29 NIE JEST GWAŁTEM, ponieważ tylko umarli w Chrystusie powstaną z grobów w tym czasie wraz z żywą oblubienicą, która wciąż jest na ziemiI Tesaloniczan 4: 16-17
Ale w Ewangelii Jana 5:28-29 jest napisane, że WSZYSCY powstaną z grobu. Jest to to samo zmartwychwstanie, o którym mowa w Objawieniu 20:11-15, gdzie umarli zostali przyprowadzeni przed Pana i osądzeni według swoich uczynków, a wszyscy, których imion nie było w Księdze Życia, zostali wrzuceni do jeziora ognia.
Stajemy teraz przed pytaniem, dlaczego mieliby oni otrzymać życie wieczne na sądzie, skoro Listy wydają się jednoznacznie wskazywać, że ktoś musi posiadać Ducha Chrystusowego lub zginąć. Chociaż wydaje się, że tak jest, nie możemy dyskredytować słów Jezusa, który wyraźnie powiedział, że są tacy, którzy znajdują się w Księdze Życia i albo otrzymają życie wieczne przed ogólnym zmartwychwstaniem, albo po nim.
Paweł nie unika tej prawdy, ponieważ najwyraźniej mówi w Liście do Filipian 3:11: „Jeśli w jakikolwiek sposób mógłbym osiągnąć zmartwychwstanie umarłych”.
To stwierdzenie jest bardzo osobliwe. Wszyscy wiemy, że WSZYSCY zmartwychwstaniemy, czy tego chcemy, czy nie. Wszyscy zostaną wskrzeszeni. Paweł nie mógł więc powiedzieć: „Gdybym JAKIMŚ SPOSOBEM mógł osiągnąć zmartwychwstanie umarłych”. Prawda jest taka, że tego nie mówi. Dosłowne czytanie brzmi: „Jeśli w jakikolwiek sposób mógłbym osiągnąć” zmartwychwstanie „spośród umarłych”. Nie jest to osiągnięcie ogólnego lub drugiego zmartwychwstania, ale osiągnięcie pierwszego zmartwychwstania, o którym jest powiedziane: „Błogosławiony i święty, który ma udział w pierwszym zmartwychwstaniu; na takich druga śmierć nie ma mocy, ale będą kapłanami Boga i Chrystusa i będą z Nim królować tysiąc lat” – Obj. 20:6. Pierwsze zmartwychwstanie nie ma nic wspólnego z drugą śmiercią. To nastąpi pod koniec tysiąca lat, kiedy WSZYSCY pozostali umarli ożyją ponownie. W tym dniu będą ci, którzy wyjdą do życia wiecznego i ci, którzy zostaną pochwyceni przez drugą śmierć. Teraz nie musimy zgadywać, którzy w drugim zmartwychwstaniu otrzymają życie. Powiedziano nam, że jest im ono dane na podstawie tego, że byli uprzejmi i dobrzy dla „braci”. Ci, którzy zostaną wskrzeszeni i wrzuceni do jeziora ognia, zostaną tak potraktowani z powodu złego traktowania „braci”. Ponieważ jest to Słowo Boże, po prostu je akceptujemy. Nie ma tu żadnych argumentów, tylko proste stwierdzenie faktu.
Aby to wyjaśnić, należy zwrócić szczególną uwagę na słowa z Ewangelii Mateusza 25:31-46. Nie jest tam napisane, że pasterz dosłownie oddziela owce od kozłów, ale że jest to pasterz oddzielający owce od kozłów. To nie są owce w tym konkretnym czasie (Sąd Białego Tronu). Owce są w Jego owczarni, usłyszały Jego głos (Słowo) i poszły za Nim. ONE JUŻ MAJĄ ŻYCIE WIECZNE I NIE MOGĄ WEJŚĆ NA SĄD. Ale te NIE mają życia wiecznego i są na sądzie. Mogą wejść do życia wiecznego. Ale na jakiej podstawie wchodzą do życia wiecznego? Z pewnością nie na podstawie faktu, że już mają Jego życie, tak jak oblubienica, ale otrzymują je, ponieważ byli mili dla Jego braci. Oni nie są Jego braćmi: to uczyniłoby ich współdziedzicami z Jezusem. NIE są dziedzicami niczego poza życiem. Nie dzielą z Nim tronu itp. ICH IMIONA MUSIAŁY ZNAJDOWAĆ SIĘ W KSIĘDZE ŻYCIA I NIE ZOSTAŁY USUNIĘTE. Teraz z powodu ich miłości do ludu Bożego zostali uznani i zbawieni. Bez wątpienia służyli oni i pomagali dzieciom Bożym. Być może, podobnie jak Nikodem i Gamaliel, opowiadali się za dziećmi w czasie ucisku.
Jeśli wydaje się to być „przywróceniem”, to uważnie obserwuj teraz, ponieważ niegodziwcy NIE są przywracani, ale kierowani do jeziora ognia. Imiona wielu z tych, którzy zostali zniszczeni, również znajdowały się w Księdze Życia; ale zostali wymazani, ponieważ nie oddali czci ludowi Bożemu, który był żywym zamanifestowanym Słowem (żywymi listami) w ich czasach.
„Powiedzmy to bardzo jasno. To nie są narody, które zostaną osądzone i wejdą do tysiąclecia, ponieważ ukrywały i pomagały Żydom. Jest to bardzo jasne ze względu na zakończenie tych wersetów. „I ci (niegodziwi) odejdą na wieczną karę (jezioro ognia), ale sprawiedliwi do życia wiecznego”. Nie ma wzmianki o DWÓCH sądach, w których niegodziwcy są wrzucani do jeziora ognia. Tylko bestia i fałszywy prorok są sądzeni pod koniec wielkiego ucisku. Nie, to jest sąd Białego Tronu i oni są sądzeni zgodnie z tym, co jest napisane w księgach”. [William Branham]
Oblubienica, zasiadająca z Nim na tronie, ma już życie wieczne i w ten sposób zasiada z Nim na tronie, przechodząc już ze śmierci do życia zgodnie z zamysłem Boga, zgodnie z Jego zamiarem i wyborem. Efezjan 1: 3 Błogosławiony niech będzie Bóg i Ojciec naszego Pana Jezusa Chrystusa, który pobłogosławił nas wszelkimi duchowymi błogosławieństwami w niebiańskich miejscach w Chrystusie:
4 Według tego, jak wybrał nas w nim przed założeniem świata, abyśmy byli święci i bez winy przed nim w miłości:
5 Przeznaczywszy nas dla siebie do przybrania za dzieci przez Jezusa Chrystusa, według upodobania woli swojej,
6 Ku uwielbieniu chwały łaski jego, którą nas przyjął w umiłowanym.
7 W którym mamy odkupienie przez krew jego, odpuszczenie grzechów, według bogactwa łaski jego;
8 W którym obfitował ku nam we wszelkiej mądrości i roztropności;
9 Oznajmiwszy nam tajemnicę woli swojej według upodobania swego, które zamierzył w samym sobie:
10 Aby w czasie pełni czasów zgromadził w jedno wszystko w Chrystusie, zarówno to, co w niebiosach, jak i to, co na ziemi; nawet w Nim:
11 W którym też otrzymaliśmy dziedzictwo, będąc przeznaczeni według postanowienia tego, który sprawuje wszystko według rady woli swojej:
12 Abyśmy byli ku chwale chwały jego, którzy pierwsi zaufali Chrystusowi.
13 W którym też zaufaliście, gdy usłyszeliście słowo prawdy, ewangelię zbawienia waszego; w którym też po tym, jak uwierzyliście, zostaliście zapieczętowani Duchem Świętym obietnicy,
14 Który jest zadatkiem dziedzictwa naszego aż do odkupienia nabytej własności, ku uwielbieniu chwały jego.
Powszechne zastrzeżenia dotyczą tego, że ludzkość ma wolną wolę, ponieważ została stworzona przez Boga jako wolny podmiot moralny.
Pismo Święte jest pełne przykładów na to, że Bóg również ma wolę i wieczny cel, i wystarczy zadać sobie tylko jedno pytanie: czyja wola i cel zwycięża, wola i cel Stwórcy czy stworzonego?
W Liście do Efezjan 1 przeznaczył nas do przybrania za dzieci „według upodobania woli swojej” (w. 5). Objawił nam „tajemnicę woli swojej” (nie „łaski”) i to „według upodobania swego, które zamierzył w samym sobie” (w. 9). A potem, jakby to nie było wystarczająco wyraźne, fragment kończy się słowami: „będąc przeznaczeni według postanowienia tego, który sprawuje wszystko według zamysłu woli swojej, abyśmy byli ku chwale chwały jego” (w. 11, 12).
Odpowiedź jest nieunikniona: wola Stwórcy zawsze ma pierwszeństwo.
Ten sam, o którym Pismo Święte mówi: „Albowiem z Niego, przez Niego i dla Niego jest wszystko”. Rzymian 11:36.
I znowu mówiąc o WOLI SAMEGO BOGA w 2 Tymoteusza 1: 9: „Który nas zbawił i powołał świętym powołaniem, nie według uczynków naszych, ale według postanowienia swego i łaski, która nam dana jest w Chrystusie Jezusie, zanim świat powstał”.
Wielu sprzeciwia się temu, twierdząc, że wydarzenia na Golgocie w 33 r. n.e. unieważniają Boże wybranie.
Wieczne wybranie, będące częścią samego Boga, było zanim cokolwiek istniało, tak że nic, co przychodzi później, nie unieważnia tego, co było wcześniej. Wielka prawda o wybraniu przenosi nas z powrotem do początku wszystkich rzeczy. Poprzedza ona wejście grzechu do wszechświata, upadek człowieka, przyjście Chrystusa i głoszenie ewangelii.
Prawdziwie wolna wola została dana człowiekowi, gdy stał się żywą duszą w Księdze Rodzaju 2:7, ponieważ będąc stworzonym na obraz Boga, był wolnym podmiotem moralnym. Ale znowu wybranie poprzedzało Księgę Rodzaju 2:7. Co więcej, przed upadkiem ADAM zawsze wybierał życie według Słowa Bożego. Nie został oszukany, podobnie jak kobieta, która była produktem ubocznym mężczyzny. Nie będąc w pierwotnym stworzeniu, pozwoliła wężowi zrozumieć Słowo Boże. Adam w doskonałym portrecie Chrystusa ruszył, aby ją odkupić i był gotów stać się winnym przed Bogiem, aby uratować swoją oblubienicę, ponieważ była ona częścią Adama. Rodzaju 2:23 „I rzekł Adam: Ta jest teraz kością z moich kości i ciałem z mego ciała: będzie nazwana Niewiastą, bo z mężczyzny została wzięta”.
Ten wzór jest ponownie widoczny w Mojżeszu, który był gotów stać się winnym grzechu, chociaż był niewinny, i zostać zniszczonym, aby uratować Izraela – Wyjścia 32:32: „Teraz jednak, jeśli chcesz, przebacz im grzech; a jeśli nie, wymaż mnie, proszę, z księgi swojej, którą napisałeś”. To duch Chrystusa działał w Mojżeszu, by ocalić żonę Jehowy. „I stanie się w owym dniu, mówi Pan, że będziesz mnie nazywał Ishi, a nie będziesz mnie więcej nazywał Baali” – Ozeasza 2:14.
„Ishi”, H376. אִישׁ iys: „to słowo opisuje szczególną relację Boga z Izraelem. On będzie ich opiekuńczym mężem” [dr Spiros Zodhiates].
Cóż za wspaniały przykład Jezusa Chrystusa na Golgocie, który był gotów stać się winnym grzechu przed Bogiem i przyjąć karę śmierci jako wyrok. Wszystko po to, by zbawić Kościół, Ciało Chrystusa, Oblubienicę! Wiedząc, że Bóg wzbudzi Go ponownie, a to pozwoli sprawiedliwemu Bogu odkupić całą rodzinę z powrotem do Siebie, ponieważ wziął na siebie naszą winę, otrzymujemy Jego niewinność i jesteśmy teraz akceptowani w Boskości.
Golgota była przewidzianą i konieczną częścią planu odkupienia, którego PRZYCZYNĄ był wybór.
Jest to ta sama zasada, którą znajdujemy w Liście do Galacjan 3:17: „A to mówię, że przymierze, które zostało wcześniej potwierdzone przez Boga w Chrystusie, zakon, który był czterysta trzydzieści lat później, nie może obalić, aby obietnica stała się nieskuteczna”.
Apostoł Paweł udowadniał Żydom, że wydarzenie następujące po pierwotnym, które miało na celu wyraźne przywrócenie pierwotnego, nigdy nie zastępuje pierwotnego. Byłoby to przedkładanie skutku nad przyczynę.
Mówiąc najprościej, Golgota w 33 r. n.e. była wydarzeniem koniecznym do przywrócenia oryginału. Oryginałem była wybrana przez Boga rodzina, która była częścią Jego atrybutów, ale została utracona przez upadek rasy Adama. Tylko w ten sposób mamy właściwą przyczynę i skutek.
Ważny sprzeciw wobec myśli o wiecznym wyborze wynika z 1 Jana 2: 1 „Dzieci moje, to wam piszę, abyście nie grzeszyli. A jeśliby kto zgrzeszył, mamy orędownika u Ojca, Jezusa Chrystusa sprawiedliwego; 2 A on jest ubłaganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, ale i za grzechy całego świata”.
Jest to z pewnością w 100% prawdziwe i godne wszelkiej pochwały, ale trudno byłoby zadeklarować, że cały świat zostanie zbawiony. Rozważmy ten fragment: List do Hebrajczyków 9:28: „Tak więc Chrystus został raz ofiarowany, aby ponieść grzechy wielu; a tym, którzy go szukają, ukaże się po raz drugi bez grzechu ku zbawieniu”.
Jan mówi o grzechach „całego świata”, ale Paweł mówi o „grzechach wielu”, sugerując, że nie wszystkich. Czy mamy do czynienia ze sprzecznością? Nie, w najmniejszym stopniu. Wymaga to jedynie bliższego przyjrzenia się temu, na co faktycznie wskazuje Jan.
Ze względu na upadek i sposób, w jaki przychodzimy na świat przez seksualne narodziny, wszyscy rodzą się na tym świecie jako dzieci gniewuEfezjan 2:3 Właśnie dlatego Jezus musiał narodzić się z dziewicy, poza kontaktem seksualnym, aby odkupić tych, którzy zostali utraceni przez grzech pierworodny cudzołóstwa w Księdze Rodzaju 3:6 [por. artykuł „Grzech pierworodny” na tej stronie].
Wszyscy zbłądzili. Cały świat stał się winny przed Bogiem. Rzymian 3:9-25
W Adamie wszyscy umierają, ale w Chrystusie wszyscy żyją. Koryntian 15:22
Jan nie mógł powiedzieć, że wszyscy będą zbawieni. On po prostu wskazuje, że przez wiarę w Chrystusa wszyscy MOGĄ być zbawieni, ponieważ Bóg nie jest niesprawiedliwy. Musi dać każdemu człowiekowi szansę na zbawienie. Nie miałoby to jednak wpływu na Jego zdolność do przewidzenia ich przeznaczenia przez Jego przedwiedzę.
Należy również zauważyć, że Jan po pierwsze zwraca się do członków rodziny Bożej „małych dzieci” (wybrańców), ale po drugie wskazuje, że Bóg zapewni zbawienie każdemu spoza Jego wybranej rodziny, jeśli w Niego uwierzą. Tutaj widzimy różnicę między „odkupieniem” a „zbawieniem”.
Bóg zarezerwował sobie prawo do miłosierdzia (zbawienia) dla tego, kogo zechce, a Chrystus utorował drogę przez wiarę w Jego ofiarę dla całego świata, dla kogokolwiek.
Ale „odkupienie” oznacza odkupienie tego, co było wcześniej własnością, a jest to rodzina, która jest Jego częścią.
Jezus Chrystus, odkupiciel rodziny, pierworodny spośród wielu braci, sam jest wybranym, jak opisał to prorok Izajasz 42:1: „Oto mój sługa, którego podtrzymuję, mój wybrany, w którym rozkoszuje się moja dusza”.
Jak Paweł wskazuje w Liście do Galacjan 3:16: „Abrahamowi i jego potomstwu zostały dane obietnice. Nie mówi: I nasieniu, jako wielu, ale jako jednemu: I nasieniu twemu, którym jest Chrystus”.
Wszyscy, którzy kiedykolwiek zostaną odkupieni, są wybrani w Nim, dani Mu przez Ojca, wybrani w Nim przed założeniem świata. Aby dokonać ich odkupienia, Bóg dał swego jednorodzonego Syna, a Jezus Chrystus wziął na siebie winę upadłej rodziny i oddał swoje życie na okup.
Inne ważne wyzwanie dla Wyboru znajduje się w: Jana 3: 14-18
14 A jako Mojżesz podniósł węża na puszczy, tak musi być podniesiony Syn człowieczy:
15 Aby każdy, kto w niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne.
16 Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny.
17 Albowiem nie posłał Bóg Syna swego na świat, aby świat potępił, ale aby świat był przezeń zbawiony.
18 Kto wierzy w niego, nie jest potępiony; ale kto nie wierzy, już jest potępiony, ponieważ nie uwierzył w imię jednorodzonego Syna Bożego.
Ponownie 100% prawda, ale nie deklaruje, że wszyscy będą zbawieni, tylko że ci, którzy uwierzą, będą, tak jak słowa Piotra i Pawła są również brane pod uwagę.
Dzieje Apostolskie 11:13 „Poślij ludzi do Joppy i wezwij Szymona, którego imię jest Piotr; 14 Który ci powie słowa, przez które ty i cały twój dom będziecie zbawieni”.
Dzieje Apostolskie 16:30 „I wyprowadził ich, i rzekł: Panowie, co mam czynić, aby być zbawionym? 31 A oni powiedzieli: Uwierz w Pana Jezusa Chrystusa, a będziesz zbawiony i twój dom „.
Po raz kolejny wymogiem jest wiara, a pisma święte nie milczą na temat tego, kto uwierzy. Biblia mówi, że ci, którzy zostali wyświęceni do życia wiecznego, uwierzyli.
Dzieje Apostolskie 13:48 „A gdy to usłyszeli poganie, uradowali się i chwalili słowo Pańskie, a tylu, ilu zostało wyświęconych do życia wiecznego, uwierzyło”.
Inne ważne wyzwanie dla wyborów znajduje się w: 2 Piotra 3:9 „Pan nie zwleka z obietnicą swoją, jak niektórzy zwlekają, lecz jest cierpliwy dla nas, nie chcąc, aby ktokolwiek zginął, ale aby wszyscy przyszli do pokuty”.
Mamy tu do czynienia z bardzo złożonym znaczeniem, którym zajmiemy się pod innym nagłówkiem, ale przyjrzyjmy się bliżej temu wersetowi, aby poznać część jego znaczenia.
Klucz do tego wersetu znajduje się w słowie „nam”: „Pan jest (…) cierpliwy dla nas”, ponieważ nie chce, aby „ktokolwiek” z nich zginął.
A kim są ci „wszyscy”, o których mowa w tym wersecie? „Umiłowani” z wersetu 1. Ci sami, o których mowa na początku Pierwszego Listu, „wybrani według uprzedniego poznania Boga Ojca przez uświęcenie w Duchu”, a ponieważ On zamierzył, aby „wszyscy” z nich przyszli do pokuty, „wszyscy, którzy zostali w Nim „wybrani przed założeniem świata” (Efez. 1:4).
Osoby, które zostały odkupione 1 Piotra 1:19 „drogocenną krwią Chrystusa jako baranka bez skazy i bez zmazy; 20 który zaprawdę był przewidziany przed założeniem świata”.
I których imiona są zapisane w „księdze życia Baranka zabitego od założenia świata”. Objawienie 13:8
Chrystus nie powróci, dopóki ostatnie z tych imion nie zostanie odkupione.
Innym wersetem, który był wielokrotnie błędnie rozumiany po prostu przez nieczytanie pełnego kontekstu tego fragmentu, jest Ewangelia Jana 1: 9 To była prawdziwa Światłość, która oświeca każdego człowieka przychodzącego na świat.
10 On był na świecie, a świat przez Niego się stał, a świat Go nie poznał.
11 Przyszedł do swoich, a swoi Go nie przyjęli.
12 Lecz tym, którzy go przyjęli, dał moc, aby się stali synami Bożymi, nawet tym, którzy wierzą w jego imię:
Gdyby potraktować to osobno i podkreślić w sposób inteligentny, jak to zrobiłem, nie tylko wydawałoby się to sprzeczne z Wiecznym Wyborem, ale wyeliminowałoby nawet niektórych z tych, którzy zostali wybrani. Ale pozwólmy Pismu odpowiedzieć na Pismo, czytając resztę fragmentu.
13 „Którzy się narodzili nie z krwi, ani z woli ciała, ani z woli człowieka, ale z Boga”.
Co doskonale zgadza się z Listem do Rzymian 9:16: „Tak więc nie od tego, który chce, ani od tego, który biegnie, ale od Boga, który okazuje miłosierdzie”.
Zbawienie nie pochodzi z woli człowieka, ale z woli Boga!
Bez względu na to, jak to odczytasz, nie możesz odczytać Bożej woli pokonanej. Wszystkie rzeczy wypełniają Jego wolę i cel, nawet odrzucenie przez Jego lud na pewien czas.
Rzymian 11:25 Albowiem nie chciałbym, bracia, abyście byli nieświadomi tej tajemnicy, abyście nie byli mądrzy we własnych zarozumiałościach; że ślepota po części przydarzyła się Izraelowi, aż przyjdzie pełnia pogan. 26 A tak wszystek Izrael zbawiony będzie, jako napisano: Z Syonu wyjdzie wybawiciel, a odwróci niepobożność od Jakóba; 27 Albowiem toć jest przymierze moje z nimi, gdy odejmę grzechy ich. 28 Co się tyczy Ewangelii, są nieprzyjaciółmi ze względu na was; ale co się tyczy wybrania, są umiłowani ze względu na ojców. 29 Albowiem dary i powołanie Boże są bez pokuty. 30 Albowiem jako dawniej nie wierzyliście Bogu, tak i teraz dostąpiliście miłosierdzia przez niedowiarstwo swoje; 31 Tak i teraz nie uwierzyli, aby przez miłosierdzie wasze dostąpili miłosierdzia. 32 Albowiem Bóg zawarł je wszystkie w niedowiarstwie, aby się zmiłował nad wszystkimi.
Weźmy pod uwagę, że gdyby nie WOLA BOGA, nikt nie byłby w ogóle zbawiony, ponieważ w wyniku upadku człowiek utracił wszelkie pragnienie i wolę tego, co jest dobre w pierwszej kolejności. Jana 5:40 „A wy nie chcecie przyjść do mnie, aby mieć życie”; Rzymian 3:11 „Nie ma takiego, który by rozumiał, nie ma takiego, który by szukał Boga”.
Nawet sami wybrani muszą być chętni, Psalm 110: 3 „Lud twój będzie chętny w dzień mocy twojej”.
Należy pamiętać, że Jezus nauczał dobitnie: „Nikt nie może przyjść do mnie, jeżeli mu to nie jest dane od Ojca mego”. Jana 6:65
Niektórzy mogą argumentować, że tego rodzaju nauczanie prowadziłoby do próby nadużycia łaski Bożej.
Po pierwsze, nie jest to nic nowego, odstępcze kapłaństwo i naród próbowały to robić w Starym Testamencie w czasach Helego. Hofni i Pinechas zuchwale postawili Arkę Bożą przed armią Izraela i wyruszyli do walki z Filistynami w 1 Księdze Samuela 4. To nie zadziałało, kapłani zostali zabici, armia wyrżnięta, a arka zdobyta, ponieważ nie można używać Słowa Bożego w ten sposób. Bóg dał jasno do zrozumienia w Księdze Liczb 10:35,14:44, że niezależnie od tego, jaka armia zdobędzie arkę, odniesie zwycięstwo, ale musi temu towarzyszyć posłuszeństwo Słowu (Księga Liczb 14:43-45) i być zgodne z prawdziwą wiarą w Boże zaopatrzenie. Hipokryci nie muszą się zgłaszać.
Podobnie było z mosiężnym wężem wzniesionym przez Mojżesza w Liczb 21:9.
Wszystko, co człowiek musiał zrobić, to patrzeć i żyć, ale musiało to być patrzenie w wierze i posłuszeństwo Słowu. Ponieważ Izrael zaczął korzystać z Bożego zaopatrzenia, został zniszczony przez Ezechiasza w 2 Księdze Królewskiej 18:4. „Izraelici przyszli oddać cześć przedmiotowi, który był symbolem uzdrawiającej łaski Jahwe”. [Constable].
Nie różni się to od niektórych współczesnych ruchów ewangelicznych i charyzmatycznych, które powierzchownie traktują prawdziwe i dokładne zrozumienie zadośćuczynienia na Golgocie. Ogłaszają światu, że są odkupieni, budują wielkie kościoły i przyciągają wielu zwolenników poprzez programy religijne, ale nigdy nie pozwalają, by dosłowne życie Chrystusa, które Golgota uczyniła drogą do prawdziwego odkupienia, weszło w nich. Ich grzeszne życie niewiele się zmieniło, a ich codzienne postępowanie w niewielkim stopniu przypomina moc, wiarę i pobożność wczesnego kościoła. To właśnie ta grupa stanie w szoku i przerażeniu przed sądem Chrystusowym.
Mateusza 7:21-23
21 Nie każdy, kto mi mówi: Panie, Panie, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę Ojca mojego, który jest w niebie.
22 Wielu powie mi w owym dniu: Panie, Panie, czyż nie prorokowaliśmy w twoim imieniu iw twoim imieniu nie wyrzucaliśmy diabłów? iw twoim imieniu dokonał wielu cudownych dzieł?
23 I wtedy im wyznam: Nigdy was nie znałem; odejdźcie ode mnie, wy, którzy czynicie nieprawość.
Paweł przechwytuje niektóre z naturalnych zastrzeżeń ludzkiego umysłu do wybrania w Liście do Rzymian 6: 1 Co więc powiemy? Czy mamy trwać w grzechu, aby obfitowała łaska?
2 Niech Bóg broni. Jakże my, umarli dla grzechu, mamy w nim dłużej żyć?
3 Czyż nie wiecie, że tylu z nas, ilu zostało ochrzczonych w Jezusa Chrystusa, zostało ochrzczonych w Jego śmierć?
4 Dlatego też zostaliśmy razem z nim pogrzebani przez chrzest w śmierć, abyśmy tak jak Chrystus został wzbudzony z martwych przez chwałę Ojca, tak i my chodzili w nowości życia.
5 Jeśli bowiem zostaliśmy posadzeni razem na podobieństwo jego śmierci, będziemy również na podobieństwo jego zmartwychwstania:
6 Wiedząc to, że nasz stary człowiek jest z nim ukrzyżowany, aby ciało grzechu zostało zniszczone, abyśmy odtąd nie służyli grzechowi.
7 Albowiem kto umarł, uwolniony jest od grzechu.
Ponownie w Rzymian 6:14 Albowiem grzech nad wami panować nie będzie; albowiem nie jesteście pod zakonem, ale pod łaską.
15 Cóż więc mamy grzeszyć, ponieważ nie jesteśmy pod zakonem, ale pod łaską? Bóg zabrania.
16 Czy nie wiecie, że komu oddajecie się sługom, abyście byli posłuszni, jego sługami jesteście, komu jesteście posłuszni; czy grzechu na śmierć, czy posłuszeństwa ku sprawiedliwości?
Niektórzy twierdzą, że tego typu wybory są formą „elitaryzmu”.
Przedstawiamy argument Paula, że zarzut jest nieważny.
Rzymian 3:1 Jaką więc korzyść ma Żyd? Albo jaki jest pożytek z obrzezania?
2 Wiele pod każdym względem; głównie dlatego, że im powierzono wyrocznie Boże.
3 Bo co, jeśli niektórzy nie uwierzyli? czy ich niewiara sprawi, że wiara Boża będzie bezskuteczna?
4 Niech Bóg będzie prawdziwy, a każdy człowiek kłamcą, jak napisano: Abyś był usprawiedliwiony w mowach swoich i zwyciężył, gdy będziesz sądzony.
5 Ale jeśli nasza niesprawiedliwość pochwala sprawiedliwość Boga, co powiemy? Czy Bóg jest niesprawiedliwy, który się mści? (Mówię jako człowiek)
6 Nie daj Boże, bo jakże wtedy Bóg będzie sądził świat?
7 Bo jeśli prawda Boża bardziej obfitowała przez moje kłamstwo ku jego chwale, dlaczego jeszcze jestem sądzony jako grzesznik?
8 A nie raczej (jak nas oszczerczo donoszą i jak niektórzy twierdzą, że mówimy:) Czyńmy zło, aby przyszło dobro? których potępienie jest sprawiedliwe.
9 Cóż więc? Czy jesteśmy lepsi od nich? Nie, w żaden sposób; ponieważ wcześniej udowodniliśmy zarówno Żydom, jak i poganom, że wszyscy są pod grzechem;
10 Jak napisano: Nie ma sprawiedliwego ani jednego:
„Będziesz chciał wiedzieć, czy wierzę w doktrynę preegzystencji. Nie wierzę w mormońską doktrynę preegzystencji dusz tak samo, jak nie wierzę w reinkarnację czy transmigrację dusz. Bądź ostrożny i zobacz to. To nie osoba przychodzi predestynowana na wieczność od Boga, TO JEST SŁOWO, czyli nasienie. To jest to. Dawno temu, zbyt daleko wstecz, aby ludzki umysł mógł to pojąć, Wieczny Bóg z wiecznymi myślami, pomyślał i postanowił: „JACOBA KOCHAŁEM, A ESAU NIENAWIDZIŁEM (Rzymian 9:13) I ŻADEN Z NICH SIĘ NIE URODZIŁ, I ŻADEN Z NICH NIE CZYNIŁ DOBRA ANI ZŁA”. Widzisz, to była MYŚL, a potem ta myśl została wyrażona, a Bóg odkupił Jakuba, ponieważ tylko Jakub był NASIENIEM. Tylko Jakub miał nasienie; dlatego miał szacunek dla pierworodztwa i przymierza Bożego. Jeśli jesteś prawdziwym nasieniem, usłyszysz to Słowo; Duch ochrzci cię w ciało Chrystusa, napełniając cię i wzmacniając, i otrzymasz Słowo na swój dzień i wiek. Widzisz, jak jasny staje się prawdziwy dowód, gdy Słowo zostaje ci objawione? Zauważmy raz jeszcze, że Jezus był Królewskim Nasieniem. Żył w ludzkim ciele. Kiedy Duch wezwał Go (myśl zamanifestowana przez Słowo), udał się nad Jordan i tam został ochrzczony w wodzie. Gdy był posłuszny Słowu, Duch Święty zstąpił na Niego i głos powiedział: „To jest Mój Syn umiłowany, Jego słuchajcie”. Głos nie powiedział: „Ten stał się Moim Synem”, Jezus BYŁ Synem. Duch Święty umieścił Go jako Syna przed nimi wszystkimi. Następnie, gdy został napełniony w ten sposób (i ten sam wzór obowiązuje w dniu Pięćdziesiątnicy i zawsze później), poszedł w mocy, otrzymując pełne objawienie Boga i od Boga na ten dzień „. [William Branham].
W całej historii świata po upadku w Księdze Rodzaju ludzkość zawsze opierała się Bożemu planowi odkupienia (Dzieje Apostolskie 7:50; Rzymian 3:9-20). Dzieje się tak dlatego, że upadły umysł człowieka nigdy nie wybierze woli Bożej bez bezpośredniej interwencji ducha Bożego (Rzymian 8:6-7).
Bóg uczynił człowieka wolnym podmiotem moralnym, ale nigdy nie może on znaleźć drogi powrotnej do Boga, chyba że Bóg zapewni mu zrozumienie drogi powrotnej. Bóg pokazuje swoją drogę wszystkim w takiej czy innej formie i nigdy nie jest niesprawiedliwy.
Należy pamiętać, że Biblia odnosi się do Adama jako „Syna Bożego” w Łukasza 3:38, ale czyni rozróżnienie, że Kain był z tego złego w 1 Jana 3:12.
„W ten sposób widzimy dwie winorośle, które zostały zasadzone w ogrodzie Eden. Tak jak nasienie niewiasty było dosłownie Bogiem rozmnażającym się w ludzkim ciele, tak nasienie węża jest dosłownym sposobem, w jaki Szatan odkrył, że jest w stanie otworzyć sobie drzwi do rasy ludzkiej. Szatan nie mógł (ponieważ jest tylko STWORZONĄ istotą duchową) rozmnażać się w sposób, w jaki rozmnażał się Bóg, więc opis Księgi Rodzaju mówi, w jaki sposób wyprodukował swoje nasienie i wprowadził lub wstrzyknął siebie do rasy ludzkiej”. [William Branham].
Gdy weźmiemy pod uwagę Księgę Rodzaju 5: 1 To jest księga pokoleń Adama. W dniu, w którym Bóg stworzył człowieka, na podobieństwo Boga uczynił go;
2 Mężczyzną i niewiastą stworzył ich i błogosławił im, i nazwał ich imieniem Adam, w dniu, w którym zostali stworzeni.
3 I żył Adam sto i trzydzieści lat, i spłodził syna na podobieństwo swoje, na obraz swój; i nazwał imię jego Set [zamiast Able]: NIE MA ŻADNEJ WZMIANKI O KAINIE W JEGO RODOWODZIE.
Zalecamy zapoznanie się z innym artykułem na tej stronie zatytułowanym:
Poprowadzi cię do pełnego zrozumienia tego, jak Bóg dokonał Wyboru na świecie.
Rzeczy, które nastąpią 65-1205, Rialto, Kalifornia
” 32 Teraz, jedyny sposób, w jaki możesz być synem, córką Boga, ponieważ musisz być… musisz mieć Życie Wieczne. A jest tylko jedna forma Życia Wiecznego i jest to Życie Boże. Tylko jedna forma Życia Wiecznego, to był Bóg. Aby być synem Bożym, trzeba być zawsze w Nim. Gen twojego Życia, duchowego Życia, dziś wieczorem, był w Bogu, Ojcu, zanim jeszcze powstała cząsteczka. Widzisz? A ty jesteś niczym innym jak manifestacją genu Życia, który był w Bogu, jako syn Boży.
Teraz wyrażasz się po tym, jak Jego Słowo weszło w ciebie, aby rozświetlić ten wiek. Wyrażasz w sobie Boże Życie, ponieważ jesteś synem lub córką Boga. Dlatego rozumiesz, co mam na myśli? [Widzisz? Jesteś w… Jesteś teraz stworzony, jesteś w tym kościele, dziś wieczorem, ponieważ twoim obowiązkiem jest wyrażanie Boga temu narodowi i tym ludziom, i temu sąsiedztwu, w którym się łączysz.
Gdziekolwiek jesteś, Bóg wiedział, że tu będziesz, ponieważ musisz być jednym z Jego genów lub atrybutów. Musiałeś nim być. Jeśli kiedykolwiek, jeśli masz Życie Wieczne, to ono zawsze było Życiem Wiecznym. I Bóg, zanim powstał fundament świata, wiedział, że tu będziesz. A kiedy Słowo, lub woda, „obmycie wodą Słowa” spadło na ciebie – zostało wyrażone w istocie. Teraz masz społeczność ze swoim Ojcem, Bogiem, tak jak ze swoim ziemskim ojcem. Widzisz? Jesteście obywatelami Króla; nie obywatelami, ale jesteście dziećmi, synami i córkami żywego Boga, jeśli jest tak, że Życie Wieczne mieszka w was. [William Branham]
Rzeczy, które nastąpią 65-1205, Rialto, Kalifornia
” 64 Teraz następną rzeczą, którą otrzymałeś, był chrzest Duchem Świętym i ogniem.
Teraz, Boże, kiedy to Tysiąclecie się skończy, Bóg da światu chrzest ognia. Wszystko zostanie wysadzone w powietrze. „Niebiosa i ziemia staną w ogniu”. Piotr tak powiedział. I wszystko będzie miało chrzest ognia, odnowienie całej rzeczy. A potem będą nowe niebiosa i nowa ziemia. Wtedy, gdy zamieszka sprawiedliwość.
Oto gdzie jesteśmy. Z istot śmiertelnych, z istot czasu, staliśmy się istotami wiecznymi. Kiedy Słowo Boże rozpaliło nasze dusze i staliśmy się synami i córkami Boga, z atrybutami, genem Boga w nas, aby być synami i córkami Ojca, Boga w Niebie, wołając: „Abba, Ojcze! Boże mój, Boże mój, w domu Ojca mego”. [William Branham].
Współczesne wydarzenia wyjaśnione przez proroctwo 65-1206, San Bernardino, Kalifornia
„Człowiek, który widział wizję lub słyszał Jego głos, nigdy do końca tego nie zrozumiał. W wielu przypadkach nie wiedział, ponieważ jest tylko narzędziem Boga. To Boże myśli wyrażone przez ludzkie usta; myśl jest oczywiście wyrażonym słowem. Bóg dokonuje Swego własnego wyboru poprzez Swój predestynowany wybór. Uczynił to w każdym wieku, wyznaczył człowieka na każdy wiek. Tak jak w przypadku Mojżesza, kiedy miał wypełnić to, co powiedział Abrahamowi. Mojżesz urodził się jako właściwe dziecko, nie mógł nic na to poradzić. Urodził się taki, ponieważ urodził się w tym celu.
75 I tak dowiadujemy się, że Bóg czyni to w każdym wieku. Bóg dokonuje Swego własnego wyboru przez Swój własny, predestynowany wybór, wybiera Swoich proroków i rzeczy na dany wiek. Naprawia – naprawia jego naturę, naturę człowieka, styl głoszenia człowieka, aby uhonorować Jego dar, a wszystko, co robi, ma na celu sprostanie wyzwaniu tego dnia. Bóg stworzył tego człowieka i posłał go. A w Jego własnym umyśle, jak głosiłem wczoraj wieczorem, jesteśmy zarodkiem genu Boga. On wiedział, że człowiek będzie tam w tym wieku, zanim jeszcze była cząsteczka, światło, czy cokolwiek innego na ziemi. [William Branham]
Współczesne wydarzenia wyjaśnione przez proroctwo 65-1206, San Bernardino, Kalifornia
” 76 Albowiem jesteście zrodzeni z ojca waszego i byliście w ojcu waszym, ale ojciec wasz nie miał społeczności z wami, ponieważ on… Byliście tam, ale wy o tym nie wiedzieliście i on o tym nie wiedział, ale wy się objawiliście, abyście mogli… aby on mógł mieć z wami społeczność. A ty, rodząc się na nowo, rodzisz się do Życia Wiecznego. I to jest jedyna forma Życia Wiecznego, i to jest Życie Boże, Zoe, greckie słowo „Zoe”, tylko jedna forma Życia Wiecznego.
77 Jeśli więc jesteś synem Bożym lub córką Bożą, byłeś w Bogu przez cały czas. Ale On wiedział, na jakim łożu i w jakim czasie zostaniesz zasadzony. Więc teraz jesteś stworzeniem, synem Bożym, zamanifestowanym synem lub córką Boga, aby sprostać wyzwaniu tej godziny, aby usprawiedliwić prawdziwego i żywego Boga tej godziny, Poselstwo, które nadchodzi w tym czasie. Tak jest! Zostało to zrobione przed założeniem świata. Jeśli nie… Jeśli nie zostałeś wybrany w ten sposób, bez względu na to, jak bardzo próbujesz się pod niego podszywać, nigdy ci się to nie uda. Jak można uzyskać krew z rzepy, kiedy nie ma w niej krwi? [William Branham]
Współczesne wydarzenia wyjaśnione przez proroctwo 65-1206, San Bernardino, Kalifornia
„Ale prawdziwy, ustanowiony przez Boga, ten prawdziwy gen, ten prawdziwy zarodek, dusza Boża, która była w Bogu przed założeniem świata; pamiętajcie, wy, którzy naprawdę macie dziś w sobie Ducha Bożego, byliście tutaj w Chrystusie, ponieważ On był pełnią Słowa. On był cielesną pełnią Bóstwa. Bóg był w Chrystusie, pojednał świat ze sobą. Czy wierzysz w to? On był w Chrystusie. Więc jeśli byłeś w Bogu, genem, słowem, atrybutem od początku, to chodziłeś z Nim tutaj na ziemi, rozmawiałeś z Nim na ziemi, cierpiałeś z Nim na ziemi, umarłeś z Nim na Golgocie i zmartwychwstałeś z Nim; a teraz przebywasz w niebiańskich miejscach w Chrystusie Jezusie, obcując z Nim (Słowem), gdy karmi ono twoją duszę, aby „człowiek żył przez każde Słowo, które pochodzi”.
173 Nie słowo metodystów, słowo baptystów; pamiętaj, że jeśli w ofierze pozostały jakieś resztki, muszą zostać spalone przed rankiem, ponieważ jutro jest inny wiek kościoła. Prawda? Exodus, to prawda. Symbol, typ Ofiary. [William Branham]